Analýza trhu

Nepodceňujme analýzu trhu. Může nám dát velmi dobrá doporučení týkající se ceny Vaší nemovitosti. Ze zkušenosti vím, že pro majitele nemovitosti je někdy těžké odpoutat se od emocí, které k dané nemovitosti chová (možná se zde narodil, bydlela tu milovaná babička apod.) Jenže pro zdárný průběh prodeje je potřeba přistupovat k prodeji realisticky. Právě k tomu nám může dopomoci analýza trhu a také strategie prodeje.

Analýzu prodeje obvykle začínáme náhledem do cenových map, které nám mohou ukázat, za jakou cenu se prodaly srovnatelné nemovitosti v dané oblasti. Je však třeba vzít do úvahy, že se jedná o informaci, která není úplná – zohledňuje totiž metry čtvereční, avšak nikoli stav nemovitosti. Jde tedy o jakýsi odhad, který doplníme dalšími informacemi z jiných zdrojů.

Podstatné je, že na základě analýzy trhu Vám mohu napomoci určit takovou cenu, která nebude ani příliš vysoká, ani příliš nízká. Pokud totiž cenu nemovitosti nadhodnotíte, patrně se nenajdou žádní seriózní zájemci. Možná si řeknete, že pokud byla původně požadovaná cena vysoká, můžete ji nakonec vždy snížit – zde bych ale rád upozornil na to, že snižováním ceny nemovitost ztrácí atraktivitu, nehledě na to, že pak přichází o efekt „novinky“ na trhu, což by byla škoda. Pokud cenu nemovitosti podhodnotíte, zbytečně se připravíte o zisk. 

Ať cenu nastavíme vysoko nebo naopak nízko vždy se jedná pouze o cenu, s kterou vstupujeme na trh. Podle reakcí trhu a schopností Vašich / makléře můžete s cenou pracovat v závislosti na aktuální nabídce a poptávce.

Jak vidíte, není to tak snadné a je dobré využít všech nástrojů pro co možná nejzdárnější a nejrychlejší prodej Vaší nemovitosti. Nepřehlédněte naše další zajímavé články týkající se videoprohlídek, přípravy nemovitosti na prodej, zajištění profesionálních fotografií a dalších služeb.